Zájmové útvary mají formu volnočasové aktivity a vedou k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Takto získané znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají do povinné složky vzdělávání žáka.
KLUB KERAMIKY
Žáci v keramice rozvíjejí svou tvořivost a jemnou motoriku. Učí se základní techniky modelování z hlíny, jako je válení, lepení a tvarování. Práce s keramickou hlínou je pro ně zábavná a zároveň učí trpělivosti a soustředění.
KLUB ROBOTIKY A 3D TISK
Činnost klubu je zaměřena na rozvoj informatického myšlení a digitální gramotnosti žáků, a to např. formou používání robotických hraček jako např. robotické včelky BeeBot, robotů Ozobotů nebo robotických stavebnic Lego WeDo a Lego Mindstorm. Ke své práci žáci využívají školní tablety nebo školní klubovnu Tužku, kde je šest 3D tiskáren Bambu Lab a Prusa.
KLUB ZÁBAVNÉ LOGIKY A DESKOVÝCH HER
Činnost v klubu zábavné logiky a deskových her vede k rozvoji logického, informatického a strategického myšlení žáků. V klubu mohou žáci využívat velké množství logických deskových her, stavebnic, nebo pracovat s IT technikou v rámci mobilní tabletové třídy nebo v nové počítačové učebně.
ČTENÁŘSKÝ KLUB
Žáci přímo v klubu čtou knihy dle svého výběru (tzv. dílna čtení) a doporučují si knihy navzájem. Součástí každého klubu je rozhovor o domácí četbě nebo o četbě v rámci klubu. Žáci mají také možnost zapůjčit si domů knihy ze školní knihovny.
POHYBOVÝ KROUŽEK
Pohybový kroužek probíhá jednou hodinu týdně, a to v rámci pobytu ve školní družině. Vede ho zkušený a nadšený tělocvikář. Učí děti základům oblíbených sportů, jakými jsou basketbal, volejbal či fotbal. Zároveň také rozhýbává školáky pomocí nejrůznějších her, opičích drah a dalších zábavných sportovních aktivit.
DOUČOVÁNÍ
Ve škole probíhá v rámci projektu doučování, které pomáhá žákům zlepšit jejich znalosti a dovednosti v různých předmětech. Cílem projektu je podpořit žáky, kteří potřebují individuální pomoc, a usnadnit jim tak dosažení lepších studijních výsledků.